آریادارو
صنعت دارو

عوامل موثر بر افزایش هزینه توزیع و فروش مکمل های رژیمی غذایی

سید محمد ناصری و احمد آتش هوش در اولین همایش بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی

مسابقه

سید محمد ناصری دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی در اولین همایش بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی در خصوص وضعیت مکمل های غذایی گفت:

به طور کلی مکمل ها، دارو نیستند که وزارت بهداشت بخواهد قوانین سختگیرانه دارو را بر آن لحاظ کند. اینکه مکمل ها در داروخانه عرضه می شوند و یا اینکه برخی از آن ها جزو نسخه بیمار هستند، دلیل نمی شود که مکمل ها را دارو تلقی کنیم.

قیمت گذاری مکمل های غذایی یک توافق درون صنفی است

ناصری افزود: بحث قیمت گذاری مکمل های غذایی، یک توافق درون صنفی از حدود 13 سال پیش بود و اعضای سندیکای تولیدکنندگان مکمل ها با یکدیگر تعامل و توافق کردند که به منظور حفظ توازن بازار، این کار توسط سندیکا انجام شود ولی اینکه سازمان غذاودارو به بحث قیمتگذاری مکمل ها به صورت مستقیم ورود کند، از اساس نادرست و غیرقانونی است و سبب برهم خوردن نظم بازار و بروز مشکلات متعدد برای شرکتها می شود.

عوامل موثر بر افزایش هزینه توزیع و فروش مکمل های رژیمی غذایی

ناصری در مورد مکمل های رژیمی غذایی گفت: واقعیتی که از بازار قابل رصد است این است که هزینه توزیع و فروش آن ها برای شرکت های تولیدی بالاست و یکی از علت های آن، محدود بودن کانال های توزیع و عرضه است. معنای این حرف، آن نیست که فروش مکمل ها به بیرون داروخانه ها انتقال پیدا کنند، بلکه باید داروخانه های تخصصی مکمل ها به وجود بیاید. ضمن اینکه ضوابط برای راه اندازی داروخانه های اینترنتی توسط داروخانه هایی که به صورت حضوری و فیزیکی فعالیت می کنند، تسهیل شود.

ناصری ادامه داد: از جمله دیگر عواملی که سبب افزایش هزینه تمام شده مکمل ها شده، این است که بروکراسی اداری برای صدور مجوزها در سازمان غذاودارو، بسیار وقت گیر و انرژی بر است و به همین دلیل وقتی یک شرکت تولیدکننده متوجه می شود که تولید یکی از محصولاتش، به صرفه نیست، به دلیل اینکه نمی تواند خیلی سریع مجوز جدیدی برای محصول دیگر بگیرد، مجبور می شود راهکاری پیدا کند که همان محصول قدیمی خودش را تولید و به فروش برساند و به این صورت خواسته یا ناخواسته، هزینه های توزیع ، عرضه و فروش این فرآورده ها افزایش پیدا می کند

 

آیا تصمیمات دولت، منجر به ارتقای کیفیت مکمل های غذایی می شود؟

به گزارش دوشنبه های دارویی، احمد آتش هوش، رییس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی ایران(دوره نهم)  در اولین همایش بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی گفت:

باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم و توسعه کسب و کارها را در اولویت قرار دهیم و باور کنیم که هر عاملی که سبب تنگنای کسب و کارهاست، یک ضد ارزش است و باید از آن دوری کنیم

آتش هوش افزود: واقعیت این است که وظیفه یک بنگاه اقتصادی، تولید کالای باکیفیت است. اگر‌می خواهیم تصمیمی برای یک کسب و کار بگیریم، اول باید به این بیاندیشیم که آیا این تصمیم منجر به ارتقای کیفیت محصولات می شود، یا خیر

به گفته آتش هوش، حوزه مکمل های غذایی هم استثنا نیست و نباید بیهوده آن را در حوزه دارو و محدودیت های آن گنجاند.

آتش هوش تصریح کرد: در یک جمله اگر بخواهیم وضعیت را توصیف کنیم، باید بگوییم که محیط کسب و کار مکمل های غذایی را باید با تاکید بر بازار رقابتی, بدون رانت و بدون سوبسید مدیریت کرد

اخبار اولین همایش بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی:

۱- مکمل های غذایی: چالش میان قیمت و کیفیت؟

2-فیلم/ توضیحات دادگر نژاد در مورد قیمتگذاری مکمل های غذایی

۳- بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی/ قسمت اول

4- فیلم/ ماجرای راه اندازی هلث شاپ و فروش آنلاین مکمل های غذایی

5-فیلم/ نکته های امیر قلنبر در همایش بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی

6- فیلم/ وحید بهشتی و ضرورت جدایی سیاست ها و هویت مکمل های غذایی از صنعت دارو

7-دو دقیقه با اولین همایش بررسی محیط کسب و کار مکمل های غذایی رژیمی

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن