آریادارو
صنعت دارو

اراده جمعی برای مقابله با تخفیفات نجومی در حوزه مکمل های غذایی و ورزشی

مسابقه

به گزارش دوشنبه های دارویی، حافظ سوسن، دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان مکمل های غذایی و عضو سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی ضمن انتقاد از تخفیفات نجومی در بازار مکمل های غذایی و ورزشی اظهار داشت:

استفاده بیش از حد متعارف توسط برخی از شرکتهای تولید کننده مکمل های غذایی و ورزشی از ابزار تخفیفات به اشکال مختلف، از جمله مصادیقی است که از آن باید با عنوان رقابت ناسالم نام ببریم. این پدیده شوم سبب التهاب و تلاطم در بازار شده و انتقادات زیادی را از سوی تامین کنندگان کالا و حتی داروخانه ها به دنبال داشته است

باید اذعان کنیم که اینگونه تخفیفات، با هدف انحصاری کردن بازار و مقابله با حضور سایر شرکتها صورت می گیرد و از یک زاویه دید دامپینگ محسوب می شود که در کلیه قوانین تجاری، پدیده نامیمون و غیرقابل قبولی است

از جمله عواقب ناشی از دامپ کردن بازار، از بین رفتن رقابت کیفی است چرا که به دنبال دامپینگ، شاهد کاهش کیفیت کالاها به منظور کاهش هرچه بیشتر قیمت ها هستیم و در ادامه، سبب ورشکست شدن شرکتهای کوچک و بیکاری نیروهای متخصص خواهد شد.

با توجه به سلامت محور بودن فرآورده های مکمل غذایی و ورزشی، نکته ای که در جنگ قیمت ها قابل توجه است آن است که در چرخه تخفیفات نجومی، تنها شرکتها متضرر نمی شوند بلکه مصرف کننده به دلیل کاهش کیفیت بازنده اصلی است.

آنچه که دردآور است آن است که آلوده کردن زنجیره ارزش در صنعت و معیوب شدن ارتباط حلقه های مختلف صنعت از قبیل تولید کننده، پخش، داروخانه و پزشک سبب دائمی شدن آسیب ها می شود

به طور کلی باید عرض کنم که کاهش سودآوری صنعت، ورشکست شدن شرکتهای کوچک و دانش بنیان، کاهش کیفیت مکمل های غذایی، آسیب به سلامت مصرف کنندگان، فساد در زنجیره صنعت و بیکاری نیروهای شاغل و به خصوص نیروهای تحصیل کرده، از جمله پیامدهای تخفیفات نجومی است که جبران این آسیب ها بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود.

قطعا متولیان این صنعت و سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی عزم خود را جزم خواهند کرد و در مقابل سیاست های شرکت هایی که رویکرد تخفیفات نجومی را دنبال می کنند، انفعالی برخورد نخواهند کرد.

 

مسابقه
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن